رونمایی از طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر سمنان

پروژه هوشمندسازی حمل و نقل عمومی سمنان کلید خورد

شنبه ۳۰ دی‌ماه طی مراسمی از پروژه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا در سمنان رونمایی شد.

در این مراسم که در سالن مطهری شهر سمنان و با حضور جمعی از مدیران حوزه حمل و نقل استان سمنان، مدیران شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا و رئیس پلیس راهور سمنان برگزار شد، مهندس کاشی سرپرست سازمان مدیریت و حمل و نقل سمنان ضمن اشاره به توسعه شهرهای الکترونیک و تأکید بر لزوم الکترونیکی شدن شهر سمنان گفت:‌ ما با موافقت اعضای شورای سازمان و شورای ترافیک این طرح را به اجرا درآوردیم و امیدوارم شاهد تحول خوبی در حوزه حمل و نقل استان باشیم.
او ضمن برشمردن مزایای این طرح که شامل کاهش هزینه و زمان سفر، امکان اطلاع از هزینه سفر، امکان پرداخت نقدی و الکترونیک و امکان تعیین چند مقصد و توقف در طول سفر افزود: اجرای این طرح سبب سهولت کار رانندگان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان سمنانی خواهد شد.

در این مراسم آل بویه، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیزطی صحبت‌های خود از همکاری شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا جهت کمک به ورود تکنولوژی روز به حوزه حمل و نقل شهر اظهار خوشنودی کرد.

مرتضی حسینی، مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا نیز در مراسم رونمایی از پروژه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل سمنان با اشاره به تعدد طرح‌های هوشمندسازی حمل و نقل و اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی در کل کشور اظهار کرد: یکی از مواردی که شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا در طرح خود روی آن تمرکز داشت این بود که چگونه می‌شود تاکسی‌های در حال کار را هوشمند کرد و با خدمات ارزش افزوده به آنها اعتبار تازه‌ای بخشید.
او ادامه داد: در این راستا نرم‌افزاری به نام «فرتاکسی» با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت اینفوتک تهیه شد که بخش راننده و مسافر آن متفاوت است. سخت افزار آن نیز به صورت رایگان در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت و مسافران می‌توانند با کیف پول، کارت شهروندی و کارت بانکی از آن استفاده کنند.
حسینی در خصوص هدف این پروژه گفت: ما در طرح هوشمندسازی سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم. هدف اول با توجه به کمبود پول خرد و مشکلات آن، فراگیر شدن پرداخت الکترونیکی کارتی در تاکسی است. هدف دوم استفاده از کارت‌های کیف پول و کارت شهروندی توسط مردم است که این موضوع نیز توسط شرکت ما برای سمنان در دست اقدام است. هدف سوم نیز ایجاد سهولت برای شهروندان و رانندگان در امور حمل و نقل و پرداخت است که این امر موجب کمک به اقتصاد تاکسی‌داران محترم نیز خواهد شد.
لازم به ذکر است، روش کار اپلیکیشن فرتاکسی به این صورت است که نرخ سفر داخل سرویس محاسبه می‌شود و راننده با اعلام موجودیت در نرم‌افزار خود می‌تواند مسافری که درخواست سرویس تاکسی را دارد سوار کند.
به گفته مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا اپلیکیشن فرتاکسی روش گردشی نیز دارد که راننده می‌تواند به مقدار صندلی خالی خود مسافر قبول کند.

logo-samandehi
© 2017 mabnafartak.com تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا می باشد